Ze staan op de kaart


De Lucia Petrus Mavo heeft een vernieuwd profiel. De schoolleiding en docenten geloven erin; nu de potentiële leerlingen en hun ouders nog. De school benaderde In Essenza om daarvoor te zorgen. Lees meer >>

Acht Calvijnscholen krijgen eigen gezicht


De acht vestigingen van scholengroep CSG Calvijn wilden hun eigen karakter behouden. Wij zorgden voor een Calvijn-huisstijl die hier gehoor aan gaf. Lees meer >>

Het begint hier


In een superkorte periode hebben wij een wervingscampagne opgezet voor het Thorbecke en advies gegeven over het Open Huis. Het begin voor meer leerlingen is er… Lees meer >>

Hulp bij imagoverandering


Van het Ashram kan je meer verwachten dan wat weleens gedacht wordt. Wij hielpen met het verbeteren van hun imago. Lees meer >>

Wat een uitstraling ineens!


Het logo, de schoolgids, de rapporten… Daar werd niemand vrolijk van. Maar nu wel! In Essenza gaf een slag aan het logo en ontwierp een verrassende productenlijn.
Lees meer >>

Kansen & zekerheden voor leerlingen


Waarom zouden leerlingen voor het Oosterlicht kiezen? Juist! Omdat het Oosterlicht leerlingen Kansen & zekerheden biedt. Lees meer >>

Nieuwe sellingpoints


‘Hoe kan Melanchton de nieuwe Masters in de werving goed uitdragen?’ Drie advies­bijeen­komsten later stond de werving als een huis! Lees meer >>

Is dít de vroegere Praktijkschool Woerden?


Het Futura College doet in bijna niets meer denken aan wat het was: Praktijkschool Woerden. Geïnteresseerd in het aandeel van In Essenza in deze metamorfose? Lees meer >>

Kleinste mavo van Nederland wordt steeds minder klein


Voor de directeur staat het vast: de groei van het aantal leerlingen is mede te danken aan In Essenza. Dus schakelt de school ons nu voor het zesde jaar in bij de werving! Lees meer >>

Upgrade ’s Gravendreef College


Het ’s Gravendreef College kreeg een aan de eisen van de tijd aangepaste vormgeving waarmee tegelijkertijd de verbondenheid van de twee locaties beter zichtbaar is gemaakt. Lees meer >>

Effectief voorgelicht


In Essenza trainde de voorlichters en schoolleiders. Vol zelfvertrouwen vertellen zij nu een ijzersterk verhaal. Lees meer >>

Veel extra bezoekers op de
Open Dagen


In Essenza was het bureau van het Da Vinci College. Daar moesten we wel eerst een pitch voor winnen. Weten waarmee? En hoe we vervolgens hebben gezorgd voor veel bezoekers op de Open Dagen? Lees meer >>

Meer leerlingen dankzij
In Essenza


Elk jaar minder leerlingen. Dat wás zo op de vmbo-locatie. Die trend hebben we gekeerd. En toen? Zijn we ingeschakeld op de vwo-locatie, om hier hetzelfde te doen. Lees meer >>

Die taart hebben ze verdiend


In Essenza hielp om het roer helemaal om te gooien. Het wervingsmateriaal, de Open Dag, de manier van pr bedrijven… Het resultaat? Het aantal aanmeldingen waarop ze hoopten. En de taart die hun was beloofd. Lees meer >>

Verwachtingen overtroffen


Het begon met de opdracht om hun Open Dag te bezoeken. Dat deden we als Mystery Guest. En het eindigde? Het eindigde niet! In Essenza werd hun bureau voor de externe communicatie en leerlingenwerving. Lees meer >>

Je moet het maar kunnen bedenken!


Voor De Schakel was het nog niet duidelijk welke kant ze op wilden. In Essenza hielp ze aan een nieuwe naam, een nieuw logo en een gloednieuw profiel! Lees meer >>

Niet bepaald een makkie!


Het gaat goed met het Grotius, ook wat de leerlingenaantallen betreft. Maar daar hebben ze wel even op moeten wachten. Alhoewel: wachten…? Ze hebben er keihard voor gewerkt, samen met In Essenza. Lees meer >>

Ze zijn er bijna!


Een nieuw profiel voor je school bedenken is één ding. Dat profiel extern communiceren, is iets anders. In Essenza dééd het, samen met het ‘dreamteam’ van het Antonius. Lees meer >>

De taal van de leerling


Leerlingen kiezen om andere redenen voor een school dan hun ouders. Ze letten nou eenmaal op andere dingen: spreekt de school ‘hun’ taal? Op de Heldring doen ze dat! Lees meer >>

Zo verbeter je de ouder-
tevredenheid!


Met één workshop-in-drie-delen. De ouders zijn blij met de nieuwe manier van communiceren. En de leerkrachten? Die zijn het meest blij van allemaal. Lees meer >>

Personeelsadvertenties? Dat loopt via In Essenza


Het loopt inderdaad: als een trein. Niet qua aantallen (het zijn er minder dan vroeger), wel qua samenwerking. Daarbij besparen de scho­len ook nog eens op de kosten. Lees meer >>

Een strijd tegen vooroordelen


‘In Essenza is het beste bureau’, wist het bestuur. ‘Maar begrijpen ze iets van islamitisch onderwijs?’ Dat deden we zeker. Nu nog meer dan toen. Maar of ze daar nog van profiteren? De klus is inmiddels geklaard! Lees meer >>

Soms gaat het toch nog mis


Dat was het geval bij het Teyler College. Het ging de verkeerde kant op met de aan­mel­ding­en. Dus hebben ze In Essenza erbij gehaald. Samen hebben we een ijzersterkte campagne neergezet. Maar ondanks dat… Lees meer >>

Een fusie en dus een communicatieplan!


Vijf Haagse scholen gingen fuseren. In Essenza zorgde voor een goed verhaal voor alle doel-
groepen, intern en extern, op het goede moment. En kreeg een vervolgopdracht. Lees meer >>

In Essenza lanceert:
het Diamant College


Er was eens een school die een slecht imago had. Op een dag schakelde de directeur In Essenza in. En ze leefden nog lang en gelukkig. Een sprookje? Lees meer >>

Deze logo's hebben wij gemaakt: 

CSG Calvijn Diamant College Stichting Islamitisch College Terra College Grotius College De Einder Futura College IJsselcollege CSG Calvijn Diamant College Stichting Islamitisch College Terra College

Succesverhaal in beeld











De In Essenza Open Dag-Wijzer: handig hulpmiddel!

Wilt u ook de handige jaarplanner: ‘Zo wordt je Open Dag een succes’? Deze hebben we special voor de studiedag ‘Meer leerlingen met effectieve marketing’ ontwikkeld en uitgegeven. De digitale versie is nu ook voor uw school beschikbaar.

 


Vraag de jaarplanner aan >>


Referenties

                                                                         volgende ►

Mystery Guest op de Open Dag

Wilt u weten hoe uw Open Dag wordt beleefd? Huur dan ook een van onze adviseurs in als Mystery Guest. En wilt u volgend jaar (beter) scoren met de Open Dag? Vraag ons dan om uw school te adviseren over de opzet.